Дистанційна освіта
Дистанцiйне навчання - це нова
органiзацiя навчального процесу, що базується на принципах самостiйного
навчання учня. Середовище навчання характеризується тим, що учні часто зовсiм
вiддаленi вiд викладача в просторi або в часi, водночас вони мають можливiсть в
будь-яку хвилину пiдтримувати дiалог за допомогою засобiв телекомунiкацiй.
Дистанцiйне навчання
·
надає доступ до освiтнiх курсiв нашого району
·
суттєво збiльшує можливостi традицiйної заочної освiти
за рахунок формування освiтнього iнформацiйного середовища, в якому учень самостiйно
або пiд керiвництвом викладача може вивчати матерiал, який його цiкавить
·
значно розширює коло людей, котрим доступнi навчальнi
ресурси
·
допомогає в здобуттi учнем навичок самостiйної роботи
·
має велике соцiальне значення, оскiльки дає можливiсть
задовільнити в повному обсязi освiтнi потреби населення.
Дистанцiйне навчання - це навчання, при
якому надання учням суттєвої частини навчального матерiалу i значна частина
взаємодiї з викладачем, здiйснюється з використанням сучасних iнформацiйних
технологiй.
Вiдмiнною особливiстю ДН
є надання учням можливостi самостiйно отримувати необхiднi знання, користуючись
розвинутими iнформацiйними ресурсами, забезпечуваними сучасними iнформацiйними
технологiями.
Iнформацiйнi ресурси: бази даних та
знань, електроннi бiблiотеки поряд з традицiйними пiдручниками i методичними
посiбниками створюють унiкальне розподiлене середовище навчання, доступне
широкiй аудиторiї.
Проведення круглих столiв, комп'ютерних вiдео- та текстових конференцiй,
можливiсть частих, навiть щоденних, консультацiй з викладачем за допомогою
комп'ютерних комунiкацiй роблять взаємодiю учнів з викладачами навiть бiльш
iнтенсивною, нiж при традицiйнiй стацiонарнiй формi навчання.
Дистанцiйне навчання при необхiдностi може включати вiдвiдування учнями
школи дистанційного навчання, а також поєднуватись з традицiйними формами
навчання.
Динамічне, сучасне дистанцiйне навчання iнтегрує всi iснуючi методи
навчання i надає їм якiсно новий рiвень.
Сучасна освітня ситуація в суспільстві
вимагає оновлення багатьох сторін педагогічної діяльності. Необхідність цих
процесів диктується входженням України у Європейське освітнє і наукове поле.
Україна здійснює модернізацію освітньої діяльності в контексті європейських
вимог, дедалі наполегливіше працює над практичним приєднанням до Болонського
процесу. В останні роки в Україні почали розвиватись технології дистанційного
навчання (distance learning). По суті сучасні технології дистанційного навчання
формують прогресивну парадигму викладацької діяльності, що забезпечує необхідну
ефективність і відповідає вимогам часу. Дистанційне навчання поступово займає
своє особливе місце у системі середньої освіти в України.
Перша модель дистанційного навчання
виникла у Англії ще у 1840 році, коли проф. Ісаак Пітман запропонував
студентам здобувати освіту листуючись через пошту.
Гнучкість й адаптивність елементів
дистанційного навчання полягає в тому, що школярі мають швидку форму
спілкування з учителями, іншими учнями, працюють у вільний для себе час, у
зручному місці і режимі. Сучасне спілкування усе частіше стає віртуальним.
Школярі активно користуються мобільними телефонами, електронною поштою, чатами
і форумами задля комунікації. Важливо навчити учня за короткий час отримувати,
освоювати, перетворювати і використовувати в житті величезну кількість
інформації. Тому можливості, надані Інтернетом і дистанційним спілкуванням,
можуть бути основою формування нової інтеркультурної освіти.
Дистанційна форма спілкування допомагає і
вчителеві у вирішенні різних практичних завдань засобами сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій. Саме інформаційно-комунікаційні
технології дозволяють організувати таку взаємодію вчителів і учнів, що мотивує
і стимулює на творчу, експериментальну, дистанційну навчальну діяльність.
Несподівані, незаплановані зміни навчально-виховного процесу в загальноосвітніх
школах (минулорічний зимовий карантин) виявили глибоку прогалину в організації
дистанційної форми навчання школярів.
Основами дистанційного навчання школярів
можна вважати:
- відкритість та індивідуальний підхід у
процесі організації навчання;
- закріплення за школярем персонального
вчителя-тьютора, який поєднує в собі якості вчителя, консультанта й керівника і
спілкується за допомогою різних інформаційно-комунікаційних засобів (чатів,
форумів, Інтернет-конференції тощо);
- створення сприятливих умов навчання
кожного учня, який хоче опанувати програмовий матеріал.
Для впровадження дистанційного навчання в
Україні створена законодавча та нормативна база. Так, у 1993 р. було
затверджено указ Президента "Про державну політику інформатизації
України". На базі різних навчальних закладів створюються лабораторії для
впровадження дистанційного навчання. З метою підключення користувачів
телекомунікаційної мережі закладів освіти та науки України з координаційним
"Центром Європейської інтеграції" була створена Українська
науково-освітня мережа (УРАН). Активність існуючих центрів дистанційного
навчання зросла після прийняття у 2000 р. наказу Міністра освіти та науки
України "Про створення Українського центру дистанційної освіти". Для
забезпечення координації та інтеграції зусиль навчальних, наукових,
науково-методичних та виробничих установ, організацій,підприємств Міністерства
освіти і науки України, Академінії педагогічних наук України, Української
академії державного управління при Президентові України, інших установ.
Ефективним впровадженням в освітню практику освітніх технологій та засобів
навчання нового покоління стало створення навчально-наукового виробничого
комплексу "Академія дистанційної освіти". До складу комплексу увійшли
різні навчальні заклади. У 2002 р. Україна приєдналася до Європейської
освітньої мережі - Multi-Gigabit Europen Academic Network, яка об'єднує понад 3
тисячі наукових, дослідницьких і навчальних закладів, а також мільойни
приватних користувачів з 31 Європейської країни.
Посилання на деякі
дистанційні курси
Дистанційне навчання
|
||
Учні
|
Вивчаємо математику
|
|
Учні
|
on-line система дистанційної підтримки навчання
|
|
Учні
|
Дистанційні курси НТУ "ХПИ"
|
|
Учні
|
Урок он-лайн
|
|
Учні
|
Коллекция видеоуроков
|
|
Учні
|
Система дистанційного навчання "Доступна
освіта"
|
Немає коментарів:
Дописати коментар